Insignia Club Egyesület
Insignia változtatások / Kiegészítők => Chiptuning / Tuningbox => A témát indította: nadtom - 2012 Március, 11, 09:50:17 am
-
Sziasztok,
2012 januári autómat (sport tourer, fehér, 2L, 160ló, dízel) elvittem chip tuningolni de két tuning cég is "csütörtököt" mondott, állítólag még nincs meg a törés a programhoz... A mi viszont kellemes meglepetés volt, hogy a gyári 350Nm-rel szemben 413Nm-t mértek (alapból).
Ez lehet magyarázat arra, hogy a barátom 2010 novemberi (ugyan ilyen, csak szürke :D) autójához képes légyegesen jobban megy az Insigniám.
Ha van tapasztalatotok hová érdemes vinni tuningolni?
-
Kiszedték itt is a vezérlőkártyát, de mintegy 1,5 órai küzdelem után feladták... :-[ azt mondták kb. 2 hónap mire lesz törés.
-
Tudják azt is, hogy csak SPORT módban legyen tuning? vagy ha átírja akkor az egészre érvényes?
-
Azt nem tudom, mert nekem nincs sport mód (csak econo :D) így ne is kérdeztem.
-
Az aksi mellett előtt van .
Húzd ki a tartóból és rajta lesz a száma .
-
A Magictuning-ról van infótok? Ott 95eFt-ért csinálják a tuningot.
-
A Magictuning-ban is megmérik a teljesítményt 95e-ért előtte és utána. Elvittem tuningolni hozzájuk, megmérték a gyári teljesítményt, kiszedték a vezérlőkártyát de nem tudták átprogramozni mert még túl új a szoftver.
Azt persze nem tudom, hol, milyen módosítást végeznek a programon...
-
teljesitmény mérés:budakalász bosch szerviz kb 10-12 papir ozz lehetsz végig
tök jo nagyon vágja a dolgot az ember négykerekes a pad
tehát öszkerekest is tesztel
üdv andras
-
Ha nem félnék ennyire ettől a chiptuningtól, már indulnék is annyira jónak hangzik. Mindenesetre telefonon megérdeklődöm hogy állnak a kérdéshez...
-
Miért kell félni a chiptuningtól? Nem fáj senkinek :D
-
Gabi, az adatok unanazok mint a Sirfer-nek nekem is gyálon csinálták, megjegyzem nekem csinálta elöször insigniára és ö is ezt a progit kapta meg
-
nem mértek de ha nem ezek az adatok lesznek vissza adja a pénzt ha akarod az árról tudunk még beszélni
-
Hiányzik naon a tuning a kocsiból ez most hétvégén kiderült az autópályán nem az igazi igy
-
Még nemtom mert várok veleaz tuti hogy visszarakatom mert igy nem mén a paripa
-
1gramm füstje sincs most
-
Jelenleg egy 131Le -s Sports Tourer 2.0 CDTI -m van. Egy esetleges tuning által megnövekedett forgatónyomaték, mennyire fogja károsítani a váltót? Ebben a változatban egy M32 automata váltó van, ami elvileg 320Nm -re van kalibrálva. A tuning miatt ez elérheti a 350Nm -t is.
-
Sziasztok!
Ahogy látom kicsit kihalt ez a topic. Elöző kollegákohoz hasonlóan és is tuningoltatni szeretném a vasat. Kellene javalslat megbizható műhelyre. kb 1.5 hónapja elvittem a Magic Tuninghoz, de nem tudták megcsinálni. Túlságosan új a vas. (2013. jan)
Javaslatokat, véleményeket várnék.
Köszi
-
Nekem nagyon rossz tapasztalatom van a Magic-kel.... :(
Igaz jó nehány évvel ezelőttről, de az ő "csodájuk" okozott némi fejfájást szegény 1.9 cdtimnek meg nekem is... Természetesen forintosítani is lehetett..... :'(
Finoman szólva a probléma kezelésük is hagyott némi kívánni valót maga után.... >:(
-
Szerintem az Autokorbel korrekt, én oda fogom vinni ha lejár a garancia...
http://www.autokorbel.hu/chiptuning/opel/insignia-20-cdti-160-le/
-
Chiptuning kipipálva! 8)
Az Autokorbel-hez vittem.... két mérés előtte... tuning.... két mérés utána!!
Mindezt felár nélkül....
Gyári softver: 213 LE / 360 Nm
Új softver: 260 LE / 430 Nm
-
Hogyan hoztak ki ennyit a kocsiból? Én úgy tudtam hogy csak 10% al lehet felhúzni ,a dieselt 20-30% al.
-
Chiptuning kipipálva! 8)
Az Autokorbel-hez vittem.... két mérés előtte... tuning.... két mérés utána!!
Mindezt felár nélkül....
Gyári softver: 213 LE / 360 Nm
Új softver: 260 LE / 430 Nm
ÉÉÉÉs, milyen? Megy mint a vöcsök???? ;D
Mibe fájt a tunning?
-
Hogyan hoztak ki ennyit a kocsiból? Én úgy tudtam hogy csak 10% al lehet felhúzni ,a dieselt 20-30% al.
A turbós motorokat lehet felhúzni 20-30%-kal, mindegy, hogy benzines vagy diesel. A szívó benzinest lehet 5-10%-kal.
Egyébként simán... Megvolt másfél óra alatt, a négy méréssel együtt....
Csak, hogy tovább fokozzam ez csak a "szolid" verzió....
Az első kérdés az volt, hogy finomhangolást szeretnék, vagy hozzon ki mindent belőle....
A teljes felcsavarás 285-300 LE körülire, és 480 Nm-re változtatta volna!!!
Viszont az elismerten a tartósság és megbízhatóság rovására ment volna.....
-
Chiptuning kipipálva! 8)
Az Autokorbel-hez vittem.... két mérés előtte... tuning.... két mérés utána!!
Mindezt felár nélkül....
Gyári softver: 213 LE / 360 Nm
Új softver: 260 LE / 430 Nm
ÉÉÉÉs, milyen? Megy mint a vöcsök???? ;D
Mibe fájt a tunning?
100e konvertibilis magyar forintot kértek érte.... Mint a honlapon.....
Iszonyatos a különbség.... Olyan mintha egy csigával közlekedtem volna ideáig.... ;D
Alul sokkal nyomatékosabb, már majdnem diesel....
-
gyertyákat figyelgesd néhány ezrenként, ha szegényedik, vége a mocinak hamar.
-
Sziasztok!
Én ezt néztem ki tuningnak:
http://www.racechip.com/chiptuning/opel/insignia/insignia./2-0-cdti-ecotec-118kw/index.php
Mivel az enyém céges autó, így nem ártana, ha észrevétlenül ki tudnám szedni a tuningot, mielőtt szervizbe viszik...;-)
-
Chiptuning kipipálva! 8)
Az Autokorbel-hez vittem.... két mérés előtte... tuning.... két mérés utána!!
Mindezt felár nélkül....
Gyári softver: 213 LE / 360 Nm
Új softver: 260 LE / 430 Nm
ÉÉÉÉs, milyen? Megy mint a vöcsök???? ;D
Mibe fájt a tunning?
100e konvertibilis magyar forintot kértek érte.... Mint a honlapon.....
Iszonyatos a különbség.... Olyan mintha egy csigával közlekedtem volna ideáig.... ;D
Alul sokkal nyomatékosabb, már majdnem diesel....
Ismerős :)
http://www.autokorbel.hu/hirek/opel-insignia-20-turbo-220le-chiptuning/
-
Azt ne feledd el még, hogy ezek az alulra dundi nyomatékot toló progik baromira melegítik a leömlőt. Könnyen elreped egy idő utàn a permanens hősokktól. A dieselnél nincs ilyen veszély (vagyis sokkal csekélyebb)!
-
Kedves Insigniás clubtagok.
Jelentem, hogy a mai napon voltam az Auto Korbelnál a 130 lovas 300 Nm teljesítményű vasamat csináltatni. Alapból 134 lovat produkált a gép. A szoftverezés után viszont 181 lovat és 406Nm-t hoztak ki a gépből. Az első kérdésük az volt a srácoknak hogy tegyenek-e még hozzá? Úgy gondoltam ennyi elég. Az ég világon semmi változást nem vettem észre a gépen azon kívül hogy megy mint az állat. Szegedig volt lehetőségem tesztelgetni mit is bír. Bár most az elejében kicsit finoman bánok még vele. Majd dobom fel a későbbi tapasztalatomat is.
-
Kedves Insigniás clubtagok.
Jelentem, hogy a mai napon voltam az Auto Korbelnál a 130 lovas 300 Nm teljesítményű vasamat csináltatni. Alapból 134 lovat produkált a gép. A szoftverezés után viszont 181 lovat és 406Nm-t hoztak ki a gépből. Az első kérdésük az volt a srácoknak hogy tegyenek-e még hozzá? Úgy gondoltam ennyi elég. Az ég világon semmi változást nem vettem észre a gépen azon kívül hogy megy mint az állat. Szegedig volt lehetőségem tesztelgetni mit is bír. Bár most az elejében kicsit finoman bánok még vele. Majd dobom fel a későbbi tapasztalatomat is.
Lovakat Csalnak elő http://www.autokorbel.hu/ www.insigniaclub.hu
-
Szia!
A fogyasztas hogy alakul csippeles utan?
Nekem is 130lovas ecoflex kombim van, es nagyon gondolkodok az okositasan.
Kedves Insigniás clubtagok.
Jelentem, hogy a mai napon voltam az Auto Korbelnál a 130 lovas 300 Nm teljesítményű vasamat csináltatni. Alapból 134 lovat produkált a gép. A szoftverezés után viszont 181 lovat és 406Nm-t hoztak ki a gépből. Az első kérdésük az volt a srácoknak hogy tegyenek-e még hozzá? Úgy gondoltam ennyi elég. Az ég világon semmi változást nem vettem észre a gépen azon kívül hogy megy mint az állat. Szegedig volt lehetőségem tesztelgetni mit is bír. Bár most az elejében kicsit finoman bánok még vele. Majd dobom fel a későbbi tapasztalatomat is.
-
Egyenlőre még erre nem tudok választ adni. Amit látok most az az, hogy a pillanatnyi fogyasztásom kevesebbet mutat, de ugye ez nem mérvadó. Kell egy kis idő még a teszteléshez. Az biztos hogy baromi jól megy a verda és nem veszek észre semmi olyasmit amire azt mondanám hogy rosszabb lett azóta.
-
Nos, volt időm tesztelgetni a gépet. Amit eddig észrevettem:
- Mivel kihasználom a lóerő adta lehetőségeket így kb 3-4 dl -el több a fogyasztásom
- A tuning óta finomabban jár a motor. Egyenletesebb. Könnyebben indul stb. Sokkal bátrabban megyek bele az előzésekbe.
- Viszont 250 Km-nál túlmelegedésre hivatkozva letilt a motor és amíg a hibakódot nem ütöm ki addig nem megy, ráadásul iszonyat hangot ad ki . Törlés után minden rendben.
Röviden tömören ennyi.
-
Sziasztok
A kérdésem az lenne ,talàlkozott már vki megfőtt motorral egyik dugattyù nem mozog,a hengerfej még nincs lent ... Ez egy holland szoftveres tuningolas után történt 1000 kmmel...
Ezek szerint elrontotta a programot és elolvadt a dugattyú vagy valami ilyesmi lehet. Más autóknál már fordult elő ilyen . Ja tanács ha szét lesz szedve mindenféleképpen nézzétek meg a dugónak milyen a jelölése mert 4 fajta van . És nem mindegy hogy mi megy bele .
-
Sziasztok!
Én ezt néztem ki tuningnak:
http://www.racechip.com/chiptuning/opel/insignia/insignia./2-0-cdti-ecotec-118kw/index.php
Mivel az enyém céges autó, így nem ártana, ha észrevétlenül ki tudnám szedni a tuningot, mielőtt szervizbe viszik...;-)
Szia,
Érdeklődnék, hogy sikerült-e beszerezned a box-ot. Ha igen mik a tapasztalatok. Én is hozzád hasonló cipőbe járok. Chiptuning még nincs a vasra, céges és jó lenne hamar megszabadulni a módosítástól. Rendes chip jobb lett volna de az bizonytalan mikor lesz. Már egy éve megvan, 3 év múlva pedig vissza kell adjam. Addig jó lenne némi + teljesítmény.
-
sztetek inkább dobozos vagy inkább szoftveres tuningot érdenes ?
-
Mindkettőnek meg van az előnye
Box megveszed beteszed
Szoftver oda viszed megírják ha nem jó vissza letörlik (idő)és ha jön motor frissítés akkor az mindent töröl
-
Eddig ismerős körből két insigniát csináltak az autókorbelék . Mind a két autó eddig probléma mentesen üzemel . Szerintem a Chip jobb mivel az autóra van írva és ha olyan helyen csináltatod mérnek előtte és utána is .
-
Mindkettőnek meg van az előnye
Box megveszed beteszed
Szoftver oda viszed megírják ha nem jó vissza letörlik (idő)és ha jön motor frissítés akkor az mindent töröl
Annyival kiegészíteném, hogy a motorvezérlő frissítéssel tényleg visszaíródik minden de ezt pl az autokorbel egy tizesért ujra is írja az uj szoftverhez. A box csak részleteket változtat meg (pl turbónyomás) a teljesítményhez, a szoftver átírással meg mindent összehangolnak (turbónyomás, előbefecskendezés üza mennyiség stb) Volt pár ismerősöm (nem csak opel) akik a boxot próbálták ki, le is szedték. Inkább a szoftverezés. Nekem egy éve van meg és nincs semmi bajom vele, pedig adom az ívet neki rendesen.
-
Opel Insignia 2,0 CDTI 130LE chiptuning
Tuningoltuk az Opel zászlóshajóját.
A forma és vezethetőség a legszembetűnőbb példája annak, hogy az Insignia esetében az Opel tényleg mindent bevetett a siker érdekében. A 130LE-s és a 160LE-s 2,0 CDTI motorja megegyezik (a 110, 120 és 140 LE -s verziók is megegyeznek), csak szoftveresen térnek el egymástól. Ezért a „gyengébb” motorból is szép eredményeket lehet kihozni. Megjegyzem, hogy ez a tuning nem egy kihegyezett verzió, csak egy normál teljesítménynövekedésre optimalizált változat, ami hosszú távon sem okoz semmiféle problémát.
Mért értékek:
Autokorbel chiptuning: 187LE, 411Nm
http://www.autokorbel.hu/…/opel-insignia-20-cdti-130le-chi…/í
-
Találtam egy ilyet ! Vélemény ? Szabad ilyet berakni ?
http://www.ebay.com/itm/Chip-Box-OPEL-INSIGNIA-2-0-CDTI-160-HP-Diesel-Performance-Tuning-TuningBox-CR1-/301412571533?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item462d96d98d&vxp=mtr
-
Hát ezekben nem bízok . Jobb egy egyénre írt progi .
-
Szombat reggel 5:30 az egyetlen normális cég aki vállalta a munkát
www.atc.hu/
Az eredmény 223LE es 466 Nm !
-
Szombat reggel 5:30 az egyetlen normális cég aki vállalta a munkát
www.atc.hu/
Az eredmény 223LE es 466 Nm !
SZIA Pfluger
AZÓTA MI A tapasztalatod?műkszik a vas rendesen?
milyen motor van a gépben(hány lovas?)
ja és mennyibe került a művelet?
köszönöm
-
2.0 CDTI 130 Le
Az elso mérésnél kiderült hogy több van benne gyárilag de akkor is nagyon lomha lett 20-as kerékkel
Tapasztalat? 3000 km után azt mondom hogy megy mint a veszedelem, vissza is kell fogom magam mert szét fogom cseszni a kuplungot meg a fékeket.
-
2.0 CDTI 130 Le
Az elso mérésnél kiderült hogy több van benne gyárilag de akkor is nagyon lomha lett 20-as kerékkel
Tapasztalat? 3000 km után azt mondom hogy megy mint a veszedelem, vissza is kell fogom magam mert szét fogom cseszni a kuplungot meg a fékeket.
Húúú..ez jó hír!!
Beszéltem a céggel,a jövőhéten tudom bejelenteni az autót.Az enyém is 2.0 140le eco flexes.Most 1 éves a gép.Nálam alacsony fordulaton rettenetesen lomha,azért akarok én is egy kis powert előrángatni valahonnan.Az ár publikus,hogy mennyiért csinálták??Egyébként fent vagy az atc honlapján is,hogy nagyon hajnalban csinálták az autódat!
Na mindegy...majd írok én is,hogy mi történt
-
Rugalmasak voltak atutazoban voltam reggel 5:30ra mentem
150e 2 méréssel de szerintem megéri
-
Üdv Mindenkinek
Megtörtént az én drágám tuningolása az ATC-nél-Hát mondhatom eddig én is csigával közlekedtem.Érdekesség képpen a gyári adatok 171le és 407Nm-t mutattak(a tuning előtt),pedig 143le és 370Nm a gyári adat.
A tuning után 244le és 487Nm.Elképesztően gyorsul,ezt nem hittem volna,tényleg nagy a különbség.
Ja M5-ön kipróbálva 245km/h a vége!!!!beszarás.....,fent van az atc.hu-n a mai tuning képekkel(akit érdekel)
Majd még írok,hogy mi a tapasztalat..
-
Kuplungra vigyazz ;)
-
Kuplungra vigyazz ;)
Már hogy érted,hogy vigyázzak a kuplungra?
-
Ugy értem hogy elég brutális a nyomaték es szét fogja cseszni a kuplungot vagy ha váltót ha nem tudsz normálisan közlekedni
Nekem nehéz mert tényleg brutális lett :o
-
Sziasztok!
Aprócska kérdésem lenne hozzátok!
http://www.ebay.de/itm/Chip-Tuning-Box-OPEL-INSIGNIA-2-0-CDTI-160-190-PS-35-PS-CHIPTUNING-/301691661323?fits=Make%3AOpel|Model%3AInsignia+Sports+Tourer&hash=item463e396c0b
Erről mi a véleményetek ? Próbált valaki ilyesmi boxot ?
Iratni semmiképpen sem akarom az autót.
-
Erről mi a véleményetek ?...
SOHA nem mernénk ilyet venni egy kereskedőtől, főleg nem az eBay-ben. Neked ott németben „kéznél van” a Racechip (http://www.racechip.com/?gclid=CjwKEAjws7OwBRCn2Ome5tPP8gESJAAfopWs4n1xFOEIF7TdveAaiCyj6KdQo_uPxHOp_QS-cDwgaBoCkZzw_wcB), ők a gyártó, és még garit is adnak a motorra is, ha akarod. No meg régóta van nevük ezen a téren, komoly tesztjeik, stb.
-
...Érdekesség képpen a gyári adatok 171le és 407Nm-t mutattak(a tuning előtt),pedig 143le és 370Nm a gyári adat...
Na, én ott mentem volna azonnal haza :) Jelen tudásom szerint az nem lehetséges, hogy ennyivel másabb mint a gyári érték. De azt sem tudom feldolgozni, hogy közel 100 LE-vel megnő a teljesítmény, az 70% plusz lenne. Ilyet egyetlen chiptuningnál sem hallottam még, legalább is olyannál, ami nem nyírná ki az autót. Bár remélem nincs igazam, és egyébként sem igazán értek ehhez. Csak látom, hogy a külföldi, neves cégeknél még közel sincs ilyen nagyságrendű eredmény, illetve az ATC is 10–30%-ot ígér a weboldalán. Fura...
-
Erről mi a véleményetek ?...
SOHA nem mernénk ilyet venni egy kereskedőtől, főleg nem az eBay-ben. Neked ott németben „kéznél van” a Racechip (http://www.racechip.com/?gclid=CjwKEAjws7OwBRCn2Ome5tPP8gESJAAfopWs4n1xFOEIF7TdveAaiCyj6KdQo_uPxHOp_QS-cDwgaBoCkZzw_wcB), ők a gyártó, és még garit is adnak a motorra is, ha akarod. No meg régóta van nevük ezen a téren, komoly tesztjeik, stb.
Én sem tennék ilyet az autóba, inkább a szoftver átírás valami megbízhatónak tűnő cégnél.
A Korbelnél van fékpad és van múltjuk, csak az zavaró, hogy úgy tűnik mintha nagyon unnák már az ügyfeleket és a munkát, valamint úgy minősítenek rossz konstrukciójúnak egy motort, hogy igazából semmi komoly alapja nincs, és semmi komoly érvvel nem tudja alátámasztani a véleményét. Nem erősíti a szakmaiságukba vetett bizalmat.
A szekszárdi Rigotech teljesen máshogy áll az ügyfélhez, bár náluk nincs teljesítménymérésre lehetőség, az eredményt máshol lehet csak számszerűen is kimutatni.
-
Üdv mindenkinek.
Egy éve van egy 130le diesel gépem ,és ugye eszébe jut az embernek az "okosítás" . Sokat olvastam utána,és azt írják sok helyen ,hogy a 110,130 és 160 le paripák egyforma motorral készülnek,csak a programjuk más. Lehet butaság de felmerül bennem a kérdés akkor nem az lenne a legegyszerűbb ha valaki leszedné egy 160le szoftverét ,és simán rátöltenénk a 110 és 130 as gépekre ? Olcsóbb is lenne meg biztonságos is ,hisz gyári. Igaz sajnos nem próbáltam a 160 ast de biztos azért van különbség még az enyémhez is... Mondjuk a gyári adatok szerint ugyan az a gyorsulása.
-
Maga a motor mindhárom esetben ugyan az.
Úgy tudom, hogy a 110 és a 130 LE változat között csak szoftveres különbség van(több töltést ad a turbónak, módosított motorvezérlés). A 160LE-s változaton viszont fizikailag is nagyobb turbó van.
ui: a 160-as lényegesen jobban megy, mint a 130-as. Papíron is, de az életben meg pláne... :-) de hát ez természetes is, ott az a +30 paci.
Közben utána olvastam: a 160-asnak konkrétan változó geometriájú turbója van, míg a 110-esnek és a 130-asnak fix.
-
2011-ig a ugyanaz a 110-130-160 lovas csak a szoftver mas, ezert van a motoron a20dth kod.
2011-tol mar valtozott a motor es a turbo is, kiveve a 130 lovas ecoflex-nel.
Ergo a 130 lovas ecoflexre fel lehet tolteni a 160 lovas map-et.
Van valakinek 160 lovas verzio amirol le tudjuk tolteni? Ha igen rendelek egy programozot :)
-
Örülök ,hogy másnak is megmozgattam a fantáziáját. :) ,én is csak agyaltam rajta ,természetesen ha nem egyformák a motorok akkor nem jó ,biztosra kell menni :). De elvileg működhet.
-
Gondolkodtam én is az említett házi-megoldáson, aztán rájöttem, hogy ennek sajnos sok értelme nincsen, pontosabban nem tudom házilag megcsinálni. Az Insigniákban valamilyen különleges tuning védelemmel ellátott Bosch edc17 motorvezérlő van, amit csak a vezérlőt kinyitva lehet olvasni és írni, tehát csatlakozón keresztül nem megy semmi. Más gyári programot sem lehet rá feltölteni, mert azzal sem indul be a gép. Ez komoly szaktudást igényel és az eszköz hozzá is sok ezer euró és akkor még az sem biztos, hogy jó lesz. Szóval úgy döntöttem, hogy spórolok és megcsináltatom az ATC-nél. Egyik munkatársam már megcsináltatta ott az Insigniáját és brutális lett. Fél éve használja minden gond nélkül. Kipróbáltuk az egyébként két azonos autót egymás mellett is, és hát hatalmas a különbség. Ha én egy fokozattal lentebről megyek mellette és egyszerre adunk gázt, akkor is elmegy nekem látványosan. Ráadásul kevesebbet eszik neki átlagban hat decivel mióta megkapta a tuningot. Állítólag van csoportos kedvezmény. Ha itt meglennénk páran, akkor azt ki lehetne használni. Esetleg valaki? ;)
-
Engem érdekel, 130 pacisból mennyit lehet kihozni?
-
Azt mondják, hogy csak szoftveres eltérés van az összes motornál. Így, hogy a 130 lovas eleve a 163 lovas butított változata, tehát 200 lóerő felett ígérnek az összesnek. De nézegettem méréseket a neten és úgy tűnik, hogy a 130 lovas is azért erősebb, mint amit megadnak. Mielőtt vettem az autóm vezettem gyári 163 lovasat is, de őszintén megmondom, hogy alulról semmivel nem ment jobban érzésre, mint az én 130 lovasom, fent meg talán picivel. A kereskedő is mondta, hogy érzésre nagyon hasonlóan mennek, főleg alulról. Inkább kértem a gyári több paci helyett extrákat bele. Mondván, hogy úgy is meg lesz majd a 200 lóerő. A korábbi hozzászólásokat itt elolvasva talán ez a leírás talán pont azé, aki itt már hozzászólt és tuningoltatott. De azt a tájékoztatást kaptam, hogy innen már több Insigniát is vittek az ATC-hez és általánosan ez várható. http://www.atc.hu/blog/opel_insignia_2-0_chiptuning_dyno
Tehát a 200-220 lóerő és olyan 460 nm reális.
-
460Nm...Ehhez mit szólna az én M32WR váltóm aminek nevébe az 32 a 320Nm max névleges bemenő nyomatékot jelenti, (ha jól tudom)? Szegény csapágyazása így is sok autóban feladja.
Ezen nagy számok mellet az erőátviteli alkatrészek (elején mindjárt a kuplunggal) gyorsabb elhasználódására is számítani kell.
De persze lehet, hogy a gyárban hagytak 45% tartalékot ezekben az alkatrészekben...
-
Gondolom, ahogy az összes többi tuningolt jól bírná a tied is. Eleve 40-50Nm-el többet tudnak ezek a motorok, mint az Opel megad. Tehát a 350 vagy 400Nm gyárilag is adott (papíron 130/163Le). Innentől kezdve kb. 10-20%-al többről beszélünk. :) A kollegámé is nagyon jól bírja. De lehet kérni gyengébb beállítást is. kb 10 lóerős lépcsőkben, azt mondták. T
-
Még várom a hosszútávú tapasztalatokat, valóban bírja-e a többi alkatrész a nagyobb igénybevételt. >220LE amit az ATC honlapon megadnak az csak egy demonstráció, nem is biztos, hogy hosszútávú használatra ajánlják az ügyfeleknek. +10% - 15% az biztosan vállalható.
üdv:
Zsolti
-
Rigotech-től kaptam ajánlatot. Ami az ajánlatban szimpatikus számomra, hogy nem 220LE meg 460Nm amiről beszélnek hanem +10-38 LE 50-70Nm -ről. Ez számomra is reális tartható ígéret. talán nem titok 120.000 és 150.000 Ft a csomag A20DT -re. A 0,4 - 1.2 l fogyasztáscsökkenés az kissé marketingszagú számomra, a 0,4 lehetséges, olyan vezetési stílussal, amihez meg nem érdemes tuningoltatni :-) . Így egyenlőre még várok a tuninggal
üdv
Zsolti
-
Sehol nem olvastam, hogy gond lett volna. Itt sem. Kollegám fél év alatt 30.000 km-t tett bele a kocsiba semmi baja.
A Rigotech is szimpatikus, de ott nincs mérés. Egy mérés meg máshol 10-20e forint, plusz az ide-oda kocsikázás.
Egyébként amit kaptál onnan ajánlatot az ugyanaz, mint az ATC, amit lehoz.
390-400Nm alap +50-60-70Nm az még 470Nm is lehet. A Rigotech viszont nem mér, ha jól tudom. Akárhol néztem a neten
mindenhol 40-50-60Nm-el erősebbek az Insigniák, mint amit a gyár megad. http://www.superchips.co.uk/curves/20CDTI165ps.pdf
-
Köszönöm az információt. Ezek szerint azért valóban van tartalék a kocsiban az erőátvitelben is. A görbéket megnéztem, ezek szerint +20% az más tuning cégek szerint is vállalható. A tavasszal lehet rászánom magam én is egy tuningra.
üdv:
Zsolti
-
http://www.energy-tuning.co.uk/tuningbox.php
Talán ismeritek, elég jó az ára és főleg az tetszik, hogy állítható a tuning a kapcsolókkal. Szimpatikus nekem..
Esetleg valakinek van, vagy tud róla, kíváncsi lennék a tapasztalatokra
-
Eds Motorsport és kész . 10 éve bizonyítanak opeleken
http://www.eds-motorsport.de/index.php?cat=c23_Insignia-Insignia.html
-
Ez kb. 200.000 Ft mire itthon van. És akkor a mérés nincs benne. :( És ez csak 2011-es modellévig jó, utána valami speckó tuningvédelem került a dízelekbe, hogy csatlakozón keresztül nem lehet őket tuningolni...
-
Üdv Mindenkinek! Tegnap megkapta a járgányom a várt tuningot a Korbelautó műhelyében. Az eredmény számokban: gyárilag a 96kW/131Le eleve 140 Le volt, illetve 322Nm a mérés alapján, tuning után 195 Le és 410 Nm lett. A szaki elmondása szerint nem jelent semmilyen kockázatot az eredmény, mivel eleve egy picit erősebb volt a gép. Mindezt 115 pénzért 3 óra alatt. Szerintem teljesen korrektek voltak, ajánlom mindenkinek őket. Hazafelé a járgány nagyon jól ment, rendesen vissza kellett fognom magam. Főleg előzéseknél jött ki, és jött jól a +teljesítmény. Az ígért fogyasztás csökkenés is össze jöhet, de erről majd a későbbi használat után.
A régi eredeti programot elküldték emailben, viasszaállítás, ha szükséges ingyenes. Na üdv mindenkinek, az Egri Találkozósoknak pedig jó mulatást. Képek később.
-
Sziasztok "tunigoltatottautó" tulajok!
Többen írtátok, hogy sokkal jobban megy az autó, ami logikus is.
Viszont csak egy valaki számolt be kb. ugyanolyan mértékű, sőt több (mert nyomja neki) fogyasztásról.
Nekem 2010-es 130LE-s automatám van.
Amikor vettem volt benne valamiféle tuning a SPORT gombbal lehetett aktiválni, de egy "visszahívás" miatt felül lett írva OPEL szervizben.
Most vakaródzom, hogy mégis csak jó lenne valami optimalizálás a teljesítményen és főleg a nyomatékon.
A spritmonitor (https://www.spritmonitor.de/en/detail/641840.html) szerinti átlagos fogyasztásom 6,51l/100km.
Megfontolt vezető vagyok, ahogy az látszik a többi járművem esetében is.
5,03-as átlagnál többet nem tudtam jobbat produkálni vele (Tárnok-Nyíregyháza-Tárnok a régi 3-ason családosan).
Egy ekkora automatától ez remek érték.
Szóval ki mit tapasztalt a tuning óta?
Érdemes továbbra is a SPORT gombra "aktiválni" a tuningot?
Köszönettel,
Tiby
-
Sziasztok "tunigoltatottautó" tulajok!
Többen írtátok, hogy sokkal jobban megy az autó, ami logikus is.
Viszont csak egy valaki számolt be kb. ugyanolyan mértékű, sőt több (mert nyomja neki) fogyasztásról.
Nekem 2010-es 130LE-s automatám van.
Amikor vettem volt benne valamiféle tuning a SPORT gombbal lehetett aktiválni, de egy "visszahívás" miatt felül lett írva OPEL szervizben.
Most vakaródzom, hogy mégis csak jó lenne valami optimalizálás a teljesítményen és főleg a nyomatékon.
A spritmonitor (https://www.spritmonitor.de/en/detail/641840.html) szerinti átlagos fogyasztásom 6,51l/100km.
Megfontolt vezető vagyok, ahogy az látszik a többi járművem esetében is.
5,03-as átlagnál többet nem tudtam jobbat produkálni vele (Tárnok-Nyíregyháza-Tárnok a régi 3-ason családosan).
Egy ekkora automatától ez remek érték.
Szóval ki mit tapasztalt a tuning óta?
Érdemes továbbra is a SPORT gombra "aktiválni" a tuningot?
Köszönettel,
Tiby
Sport gombos tuning jó megoldás . EDS-Motorsportnak is van ilyen és elég megbízható progi .
-
Nekem a 2012-es 130lovas zafirában van sport gomb. Arra a tuning beállítást megcsinálni, és a normál módot meghagyni gyárira, ilyet melyik cég csinál (az eddig felsorolt összes)?
A többieknek esetleg tapasztalatok azóta?
-
Sziasztok
Már 1 hete hogy nekiugrottam a Budapesti Magic Tuningnál megcsináltattam a motorvezérlő átprogramozását
130LE-ből 160++ lett a nyomaték pedig 300NM-ről brutális 365NM++ re sikeredett
ha valakit érdekel 30% kedvezményt tudok szerezni ha valakit érdekel.
Az autó (mint ha kicserélték) volna és BRUTÁLIS lett
-
mit szol DPF a 210 LE-re? Nem tisztítja magát tul gyakran ?
-
A Rigotechbol kaptam ár ajánlatat a chipre-800 €+500 km utazni,de hogy mit hoznak ki a motorbol,egy betu sincs rola,csak 4 email tele dumával,nagyon jol tudnak irnyi,mind egy politikus-6 oldal,de semit sem tudtam meg.
-
Na ma jott meg tuluk a grafikon,mit tudnak a motorbol kihoznyi 385 Nm,160 LE-ez szerintem nagyon kevés az árhoz képest. Más czég 150 € tudna nekem beletenyi gyári programot a 160 LE verziobol-A20DTH. A BRS pedig 650€ - 420 Nm,192 LE. A ciptuning.cz pedig 216 € 385 Nm, 172 LE, vagy 400 NM, 184 LE.
-
Nekem elkezdet piszkálni a fantáziámat az EDS Motorsport, elég sokféle lehetőséget kínálnak, úgy tűnik rugalmas a rendszerük és régóta foglalkoznak Opelekkel.
-
AutoKorbel, gyors, korrekt, gari is van, érdemes velük beszélni. Ja és elérhető ár.
-
a rigotech 800€ akar,hát nem olcsok.
-
800€ nem épen a legjobb ár ajánlat.
Eds nem olcsó de elég minőségi cucc is . Ismerősi körben és nálam is többször bizonyított már .
-
én a rifotechra gondoltam-ok a 160 LE 800 € kérnek. A EDS joval kevesebb.
-
Üdv . Rászántam magam a motor optimalizálásra. Interneten sokat keresgettem,így akadtam az AETuning cègre Tát on. Több Insigniát, tuningolt màr. Az ember nagyon szimpatikus,a hely nagyon profi.Facebookon rá lehet keresni. A vas addig 130 le. 300nm Cdti manuális. Alapban 137/320 at hozta . Az optimalizálás után 168le 395nm lett. Mehetett vola még rà ,de a kézi váltó ,miatt nem javasolta 400nm fölé, a le pedig a részecskeszűrő miatt nem emelte tovább. Egyenlőre kevés a tapasztalatom pár napja használom igy,de a motor karakterisztikája nem változott csak jóval hatásosabb ,erősebb ! Most azt mondom aki teheti,csinàltassa meg,ez az autó megkívánja a nyomatékot,sokkal könnyebben mozdul a vas, kevésbé lomha az indulásnál . Ha jol látom a fogyasztás csökkenés is meglesz,de erről érdemben később tudok nyilatkozni. Remélem segítettem, jó utat mindenkinek .
-
800€ nem épen a legjobb ár ajánlat.
Eds nem olcsó de elég minőségi cucc is . Ismerősi körben és nálam is többször bizonyított már .
Nem egészen értem,hogy mejik csomagot kell válaszatanyi a EDS Motosportnál. Van a IPF-Tuninglizenz,Opel Insignia A20DT C/E/H/J/L Phase1 Leistungssteigerung vagy a Opel Insignia A20DT C/E/H/J/L IPF-Online-Tuning-System. Az árak most nagyon kedvezoek.
-
800€ nem épen a legjobb ár ajánlat.
Eds nem olcsó de elég minőségi cucc is . Ismerősi körben és nálam is többször bizonyított már .
Nem egészen értem,hogy mejik csomagot kell válaszatanyi a EDS Motosportnál. Van a IPF-Tuninglizenz,Opel Insignia A20DT C/E/H/J/L Phase1 Leistungssteigerung vagy a Opel Insignia A20DT C/E/H/J/L IPF-Online-Tuning-System. Az árak most nagyon kedvezoek.
A legtisztább ha írsz nekik egy e-mailt . Alvázszámot úgy is kérnek hozzá . EDS bácsi gyorsan válaszol . Itt kicsit sok az infó . :)
-
o.K. Koszi. Nos a EDS Motosport is kiesett. Ok sem tudnak segitenyi.
-
Sziasztok..
Tunning szempontból az f40 es kézi válltó mennyi nyomatékot bír el..ami meg hosszú távon sem jelentene gondot? 160le 350nm a gyari adat..ha jol olvastam mèg anno Ricsi leirását amit alvázszám alapján küldött mikor vettem a kocsit, f40 es tipusu válltó van bent.
-
1- Sebesség fokozat MAX 300NM
Többi fokozat MAX 400NM
-
Sziasztok!!
Először is köszi annak aki csinálta / csinálja a fúrumot , másodsorban pedig érdeklődni szeretnék erről a chiptuningos témáról:)
Végigolvastam a megjegyzéseket és véleményeket és azt vettem észre hogy a legtöbben az ATC és az Autokorbel-t ajánljátok. (Érdeklődnék részletesebben a vevőkhöz álló viszonnyal kapcsolatban,árról,tapasztalatokról,garanciáról,megbízhatóságról)
Szeretnék még több infót róluk ugyanis egy 2010.májusi 2.0cdti 160le-s paripam van es mar lassan másfél éve gondolkozok hogy " seggbe" rugdossam a kicsikémet ( na nem mintha megérdemelné mert imádom:D ). Mellékesen a gyári 18as felnit lecseréltem 19re és ezáltal lomhább lett kicsit. Illetve én is szeretnék optimalizálni és hogy mennyit hogy érdemes hoszabb távon károsodásmentesen kihozni belőle. (Olvastam itt 180 - 190 és 220 lóerőről is) Nyilván a legtöbbet szeretném kihozni belőle hiszen fiatal vagyok még és szeretem mindenhol (persze ép ésszel!) taposni a gázt.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm.!
További szép hetet minden Insignia tulajnak:)
-
EDS Motosport a csúcs,ettől jobbat nem találsz. Még a BRS is kiváló,de Magyarországban nem elérhetö.
-
Sziasztok. En mar ugy vettem az Insigniamat hogy meg volt Chippelve. A kerdesem az lenne befojasolhatja e az automata sebessegvaltom mukodeset? Mivel nekem kicsit ugy tunik hogy tul magas fordulatszamnal valt fejjebb. Olyan erzes mintha sport uzembe lenne kapcsolva, pedig ilyen lehetosig nincs az auton.
-
Meglehet,hogy játszotak bele ijen modosítást,ha lehetséges. Ezt inkáb a tuning czégném kellene érdeklodnyi,hogy modosíthatsa e a programjuk az atomata váltot is.
-
Sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy az autokorbel mennyire hozzáértő cég? Rigotech és Autokorbel között gondolkodom, esetleg ha valakinek van személyes tapasztalata a fent említett hozzászólókon kívül, akkor azt megköszönném, ha megosztaná velem. Köszönöm
-
Nekem van tapasztalatom az autókorbelel és eddig jól dolgoztak . Rigotechről is csak jókat hallottam . Milyen motor és milyen éjvárat ?
-
2010/11. hó
2.0 cdti 160 hp.
Pest mellett van a Prochip, elvileg a rigotech leányvállalata, ugyan azon az elven működnek mint a rigotech.