Szerző Téma: Hol érdemes tuningolni?  (Megtekintve 17624 alkalommal)

drtoth.karoly

  • Vendég
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #60 Dátum: 2016 Február, 27, 18:28:58 pm »
Engem érdekel, 130 pacisból mennyit lehet kihozni?

Kumacs

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #61 Dátum: 2016 Február, 28, 15:53:52 pm »
Azt mondják, hogy csak szoftveres eltérés van az összes motornál. Így, hogy a 130 lovas eleve a 163 lovas butított változata, tehát 200 lóerő felett ígérnek az összesnek. De nézegettem méréseket a neten és úgy tűnik, hogy a 130 lovas is azért erősebb, mint amit megadnak. Mielőtt vettem az autóm vezettem gyári 163 lovasat is, de őszintén megmondom, hogy alulról semmivel nem ment jobban érzésre, mint az én 130 lovasom, fent meg talán picivel. A kereskedő is mondta, hogy érzésre nagyon hasonlóan mennek, főleg alulról. Inkább kértem a gyári több paci helyett extrákat bele. Mondván, hogy úgy is meg lesz majd a 200 lóerő. A korábbi hozzászólásokat itt elolvasva talán ez a leírás talán pont azé, aki itt már hozzászólt és tuningoltatott. De azt a tájékoztatást kaptam, hogy innen már több Insigniát is vittek az ATC-hez és általánosan ez várható. http://www.atc.hu/blog/opel_insignia_2-0_chiptuning_dyno
Tehát a 200-220 lóerő és olyan 460 nm reális.

gilisztakiraly

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #62 Dátum: 2016 Február, 29, 18:06:13 pm »
460Nm...Ehhez mit szólna az én M32WR váltóm aminek nevébe az 32 a 320Nm max névleges bemenő nyomatékot jelenti, (ha jól tudom)? Szegény csapágyazása így is sok autóban feladja.
Ezen nagy számok mellet az erőátviteli alkatrészek (elején mindjárt a kuplunggal) gyorsabb elhasználódására is számítani kell.
De persze lehet, hogy a gyárban hagytak 45% tartalékot ezekben az alkatrészekben...

Kumacs

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #63 Dátum: 2016 Február, 29, 19:48:57 pm »
Gondolom, ahogy az összes többi tuningolt jól bírná a tied is. Eleve 40-50Nm-el többet tudnak ezek a motorok, mint az Opel megad. Tehát a 350 vagy 400Nm gyárilag is adott (papíron 130/163Le). Innentől kezdve kb. 10-20%-al többről beszélünk. :) A kollegámé is nagyon jól bírja. De lehet kérni gyengébb beállítást is. kb 10 lóerős lépcsőkben, azt mondták. T

gilisztakiraly

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #64 Dátum: 2016 Március, 01, 15:55:24 pm »
Még várom a hosszútávú tapasztalatokat, valóban bírja-e a többi alkatrész a nagyobb igénybevételt. >220LE amit az ATC honlapon megadnak az csak egy demonstráció, nem is biztos, hogy hosszútávú használatra ajánlják az ügyfeleknek. +10% - 15% az biztosan vállalható.

üdv:
Zsolti

gilisztakiraly

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #65 Dátum: 2016 Március, 01, 18:16:14 pm »
Rigotech-től kaptam ajánlatot. Ami az ajánlatban szimpatikus számomra, hogy nem 220LE meg 460Nm amiről beszélnek hanem +10-38 LE 50-70Nm -ről. Ez számomra is reális tartható ígéret. talán nem titok 120.000 és 150.000 Ft a csomag A20DT -re. A 0,4 - 1.2 l fogyasztáscsökkenés az kissé marketingszagú számomra, a 0,4 lehetséges, olyan vezetési stílussal, amihez meg nem érdemes tuningoltatni :-)  .  Így egyenlőre még várok a tuninggal
üdv
Zsolti

Kumacs

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #66 Dátum: 2016 Március, 01, 21:52:01 pm »
Sehol nem olvastam, hogy gond lett volna. Itt sem. Kollegám fél év alatt 30.000 km-t tett bele a kocsiba semmi baja.
A Rigotech is szimpatikus, de ott nincs mérés. Egy mérés meg máshol 10-20e forint, plusz az ide-oda kocsikázás.
Egyébként amit kaptál onnan ajánlatot az ugyanaz, mint az ATC, amit lehoz.
390-400Nm alap +50-60-70Nm az még 470Nm is lehet. A Rigotech viszont nem mér, ha jól tudom. Akárhol néztem a neten
mindenhol 40-50-60Nm-el erősebbek az Insigniák, mint amit a gyár megad. http://www.superchips.co.uk/curves/20CDTI165ps.pdf

gilisztakiraly

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #67 Dátum: 2016 Március, 02, 20:44:59 pm »
Köszönöm az információt. Ezek szerint azért valóban van tartalék a kocsiban az erőátvitelben is. A görbéket megnéztem, ezek szerint +20% az más tuning cégek szerint is vállalható. A tavasszal lehet rászánom magam én is egy tuningra.
üdv:
Zsolti

gilisztakiraly

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #68 Dátum: 2016 Március, 02, 21:08:04 pm »
http://www.energy-tuning.co.uk/tuningbox.php
Talán ismeritek, elég jó az ára és főleg az tetszik, hogy állítható a tuning a kapcsolókkal. Szimpatikus nekem..
Esetleg valakinek van, vagy tud róla, kíváncsi lennék a tapasztalatokra

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1830
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #69 Dátum: 2016 Március, 02, 23:03:45 pm »
Eds Motorsport és kész . 10 éve bizonyítanak opeleken

http://www.eds-motorsport.de/index.php?cat=c23_Insignia-Insignia.html
info@insigniaclub.hu

Info/szerviz/egyéb Tel: 06-70-977-7121

Kumacs

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #70 Dátum: 2016 Március, 03, 19:03:22 pm »
Ez kb. 200.000 Ft mire itthon van. És akkor a mérés nincs benne. :( És ez csak 2011-es modellévig jó, utána valami speckó tuningvédelem került a dízelekbe, hogy csatlakozón keresztül nem lehet őket tuningolni...

drtoth.karoly

  • Vendég
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #71 Dátum: 2016 április, 30, 11:18:55 am »
Üdv Mindenkinek! Tegnap megkapta a járgányom a várt tuningot a Korbelautó műhelyében. Az eredmény számokban: gyárilag a 96kW/131Le eleve 140 Le volt, illetve 322Nm a mérés alapján, tuning után 195 Le és 410 Nm lett. A szaki elmondása szerint nem jelent semmilyen kockázatot az eredmény, mivel eleve egy picit erősebb volt a gép. Mindezt 115 pénzért 3 óra alatt. Szerintem teljesen korrektek voltak, ajánlom mindenkinek őket. Hazafelé a járgány nagyon jól ment, rendesen vissza kellett fognom magam. Főleg előzéseknél jött ki, és jött jól a +teljesítmény. Az ígért fogyasztás csökkenés is össze jöhet, de erről majd a későbbi használat után.
A régi eredeti programot elküldték emailben, viasszaállítás, ha szükséges ingyenes. Na üdv mindenkinek, az Egri Találkozósoknak pedig jó mulatást. Képek később.

Silas

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #72 Dátum: 2016 Június, 30, 13:13:43 pm »
Sziasztok "tunigoltatottautó" tulajok!

Többen írtátok, hogy sokkal jobban megy az autó, ami logikus is.
Viszont csak egy valaki számolt be kb. ugyanolyan mértékű, sőt több (mert nyomja neki) fogyasztásról.
Nekem 2010-es 130LE-s automatám van.
Amikor vettem volt benne valamiféle tuning a SPORT gombbal lehetett aktiválni, de egy "visszahívás" miatt felül lett írva OPEL szervizben.
Most vakaródzom, hogy mégis csak jó lenne valami optimalizálás a teljesítményen és főleg a nyomatékon.
A spritmonitor (https://www.spritmonitor.de/en/detail/641840.html) szerinti átlagos fogyasztásom 6,51l/100km.
Megfontolt vezető vagyok, ahogy az látszik a többi járművem esetében is.
5,03-as átlagnál többet nem tudtam jobbat produkálni vele (Tárnok-Nyíregyháza-Tárnok a régi 3-ason családosan).
Egy ekkora automatától ez remek érték.
Szóval ki mit tapasztalt a tuning óta?
Érdemes továbbra is a SPORT gombra "aktiválni" a tuningot?
Köszönettel,
Tiby

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1830
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #73 Dátum: 2016 Július, 01, 19:14:24 pm »
Sziasztok "tunigoltatottautó" tulajok!

Többen írtátok, hogy sokkal jobban megy az autó, ami logikus is.
Viszont csak egy valaki számolt be kb. ugyanolyan mértékű, sőt több (mert nyomja neki) fogyasztásról.
Nekem 2010-es 130LE-s automatám van.
Amikor vettem volt benne valamiféle tuning a SPORT gombbal lehetett aktiválni, de egy "visszahívás" miatt felül lett írva OPEL szervizben.
Most vakaródzom, hogy mégis csak jó lenne valami optimalizálás a teljesítményen és főleg a nyomatékon.
A spritmonitor (https://www.spritmonitor.de/en/detail/641840.html) szerinti átlagos fogyasztásom 6,51l/100km.
Megfontolt vezető vagyok, ahogy az látszik a többi járművem esetében is.
5,03-as átlagnál többet nem tudtam jobbat produkálni vele (Tárnok-Nyíregyháza-Tárnok a régi 3-ason családosan).
Egy ekkora automatától ez remek érték.
Szóval ki mit tapasztalt a tuning óta?
Érdemes továbbra is a SPORT gombra "aktiválni" a tuningot?
Köszönettel,
Tiby

Sport gombos tuning jó megoldás . EDS-Motorsportnak is van ilyen és elég megbízható progi .
info@insigniaclub.hu

Info/szerviz/egyéb Tel: 06-70-977-7121

logger

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 88
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #74 Dátum: 2016 Július, 07, 05:30:08 am »
Nekem a 2012-es 130lovas zafirában van sport gomb. Arra a tuning beállítást megcsinálni, és a normál módot meghagyni gyárira, ilyet melyik cég csinál (az eddig felsorolt összes)?
A többieknek esetleg tapasztalatok azóta?

racztamas76

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #75 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 17:39:36 pm »
Sziasztok
Már 1 hete hogy nekiugrottam a Budapesti Magic Tuningnál megcsináltattam a motorvezérlő átprogramozását
130LE-ből 160++ lett a nyomaték pedig 300NM-ről brutális 365NM++ re sikeredett
ha valakit érdekel 30% kedvezményt tudok szerezni ha valakit érdekel.
Az autó (mint ha kicserélték) volna és BRUTÁLIS lett

BremboSV

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 33
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #76 Dátum: 2016 Szeptember, 11, 20:03:00 pm »
mit szol DPF  a 210 LE-re? Nem tisztítja magát tul gyakran ?

BremboSV

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 33
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #77 Dátum: 2016 Szeptember, 13, 21:19:39 pm »
A Rigotechbol kaptam ár ajánlatat a chipre-800 €+500 km utazni,de hogy mit hoznak ki a motorbol,egy betu sincs rola,csak 4 email tele dumával,nagyon jol tudnak irnyi,mind egy politikus-6 oldal,de semit sem tudtam meg.

BremboSV

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 33
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #78 Dátum: 2016 Szeptember, 14, 09:44:53 am »
Na ma jott meg tuluk a grafikon,mit tudnak a motorbol kihoznyi  385 Nm,160 LE-ez szerintem nagyon kevés az árhoz képest.  Más czég 150 € tudna nekem beletenyi gyári programot a 160 LE verziobol-A20DTH. A BRS pedig 650€ - 420 Nm,192 LE. A ciptuning.cz pedig 216 € 385 Nm, 172 LE,  vagy  400 NM, 184 LE.

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Hol érdemes tuningolni?
« Válasz #79 Dátum: 2016 Szeptember, 22, 07:48:36 am »
Nekem elkezdet piszkálni a fantáziámat az EDS Motorsport, elég sokféle lehetőséget kínálnak, úgy tűnik rugalmas a rendszerük és régóta foglalkoznak Opelekkel.