Szerző Téma: Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .  (Megtekintve 26903 alkalommal)

BigiBoy

  • Sr. Member
  • ****
  • Hozzászólások: 516
  • 307277882
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #220 Dátum: 2017 Szeptember, 07, 09:34:00 am »
Ami lóg neked az a motorvédő burkolat, minden olajcserénél leszedik, hogy hozzáférjenek a leeresztőhőz. Szimplán elfelejtették rendesen visszacsavarni és elhagytad a rögzítő csavart, ezt te is tudod orvosolni, ezért tök felesleges kocsikáznod :)

logger

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 83
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #221 Dátum: 2017 Szeptember, 07, 12:32:20 pm »
Ami lóg neked az a motorvédő burkolat, minden olajcserénél leszedik, hogy hozzáférjenek a leeresztőhőz. Szimplán elfelejtették rendesen visszacsavarni és elhagytad a rögzítő csavart, ezt te is tudod orvosolni, ezért tök felesleges kocsikáznod :)

Legalább most már tudom/sejtjük hogy mi lóg. Ettől még sokkal előrébb nem vagyok, mivel Bp belvárosában nem olyan egyszerű, mint otthon a garázsban, esetleg emelőn/aknában.
Másrészt az olajleeresztő csavar miatt is aggódom, mivel rosszabb a motor hangja, mint olajcsere előtt.

lalacko

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #222 Dátum: 2017 Szeptember, 07, 12:57:02 pm »
Annyit azért megtehetnél, hogy a nívópálcát megnézed, hogy van e benne olaj, ahhoz nem kell akna. Bár ha ennyi idő alatt elfolyt volna az összes olaj, annak nyoma lenne, és az autó alá nézve, vagy a védőburkolat tetején látnod kéne, hogy gond van.

tomkagabi

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #223 Dátum: 2017 Szeptember, 09, 21:37:10 pm »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.
« Utoljára szerkesztve: 2017 Szeptember, 10, 08:41:38 am írta tomkagabi »

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 280
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #224 Dátum: 2017 Szeptember, 10, 16:40:16 pm »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.

Teljesen normális, ugyanis a kartergáz elvezető a szívócsőbe torkollik egy szabályozó szelepen keresztül és így a motor levegőellátási rendszerének része, így ha megváltoztatod a nyomásviszonyokat a karterban az kihat a teljes levegőrendszerre. Ennél drasztikusabb ha az olajbetöltőt csavarod le járó motornál.

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 280
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #225 Dátum: 2017 Szeptember, 10, 16:49:38 pm »
Annyit azért megtehetnél, hogy a nívópálcát megnézed, hogy van e benne olaj, ahhoz nem kell akna. Bár ha ennyi idő alatt elfolyt volna az összes olaj, annak nyoma lenne, és az autó alá nézve, vagy a védőburkolat tetején látnod kéne, hogy gond van.

Igen a motorolaj szint ellenőrzése az felhasználói feladat is, ha gyanúja merül fel az alacsony szintnek azonnal ellenőrizni kell, egyébként pedig legalább 1000 kilométerenként illik. Az viszont egy átlag felhasználótól nem várható hogy alámásszon azt autónak és visszaszerelje a borítást, mert valószínűleg nincs aknája, és nem azért viszi szakszervizbe, hogy utána az autó alatt bujkáljon!

A motor hangja amennyiben amiatt lenne lenne rondább, hogy folyik az olajleeresztőnél az olaj,akkor egy fehérvári út után már beállt volna a motor.
Az viszont nem zárható ki, hogy a motorburkolat hibás rögzítés miatt nem tölti be zajszigetelő szerepét és ezért hallod hangosabbnak.

egyébként mennyi km van az autóban és mikori évjárat?

tomkagabi

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #226 Dátum: 2017 Szeptember, 11, 15:16:09 pm »
Köszönöm a választ. Még egy kis tanácsra lenne szükségem, szintén 1.6 turbo, üzemmeleg motornál, minden indítás után, egy pár másodpercig nehezen találja meg az alapjáratot, igaz ez a mutatón nem látszik, de érezhető, és hallható, sőt egyszer egy pillanatra majdnem le is fulladt, de "visszahozta" magát, utána már nincs gond. Gyertyák újak, mit tudok megnézni a hiba kiküszöbölésére?

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1765
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #227 Dátum: 2017 Szeptember, 11, 19:51:19 pm »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.

Szelepfedél csere oldja meg a problémát . Típushiba .

tomkagabi

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #228 Dátum: 2017 Szeptember, 12, 06:11:17 am »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.

Szelepfedél csere oldja meg a problémát . Típushiba .

A szelepfedél 3 hónapja lett cserélve, vákum gondok miatt. Ami most jobban aggaszt, a minden indítás utáni alapjárat ingadozás pár másodpercig. Van értelme esetleg fojtószelepházat tisztítani?

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1765
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #229 Dátum: 2017 Szeptember, 12, 07:41:13 am »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.

Szelepfedél csere oldja meg a problémát . Típushiba .

A szelepfedél 3 hónapja lett cserélve, vákum gondok miatt. Ami most jobban aggaszt, a minden indítás utáni alapjárat ingadozás pár másodpercig. Van értelme esetleg fojtószelepházat tisztítani?

Meg lehet nézni mennyire piszkos . Ártani nem árt ha tiszta .

logger

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 83
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #230 Dátum: 2017 Szeptember, 12, 15:15:45 pm »
Na most kezdek kiakadni az opel gyulaira!
Azért majd még egyeztetek velük, nem akarom őket előre leszólni, de egy sima olajcsere után használhatatlan lett a kocsi (lóg az alján valami műanyag, traktoros hangja lett). Elvileg az olajleeresztő csavarral bajlódtak, már akkor nem ment minden simán. A dolog azért fura, mert ezelőtt is mindig náluk volt olajcserén.
Azóta az egyik rendszámtábla világítás kiesett, a másik nem világít (lehet, csak véletlen összefüggés, őszintén szólva nem néztük a hátulját, mikor elhoztuk)

Az ér valamit, hogy jelzem, hogy ezt a fórumot olvasom? (tag nem vagyok, mivel találkozókra nem járok, viszont gyakran megnyitom az oldalt és az "Olvasatlan hozzászólások megtekintése a legutóbbi látogatásom óta" gombbal minden új dolgot végig szoktam nézni.

Érdekes . Olajcserétől nem nagyon lesz traktoros hanga az autónak . Olajleeresztő csavar elég rendszeresen szokott bajos lenni mivel elég puha anyagból van . Érdekes dolgok az biztos ......... 0-24 be ott vagyok a Club insignia szervizek miatt nem nagyon volt még ilyen példa .

Megoldódott, minden szép és jó! Köszönöm szépen a válaszok.
Csak a motorvédő burkolat lógott, a másmilyen hangok meg szintén a lógó burkolat miatt adódtak (egyrészt a burkolat földön súrlódásának hangja, másrészt valamit hangszigetel is a burkolat a motorból). Szervizkor az olajleeresztő csavar nehezen jött ki, bele volt gyógyulva a teknőbe (féltem hogy szervizkor sérült a teknő menete, és ezért ereszt, de szerencsére nem).

logger

  • Jr. Member
  • **
  • Hozzászólások: 83
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #231 Dátum: 2017 Szeptember, 12, 15:28:53 pm »
Annyit azért megtehetnél, hogy a nívópálcát megnézed, hogy van e benne olaj, ahhoz nem kell akna. Bár ha ennyi idő alatt elfolyt volna az összes olaj, annak nyoma lenne, és az autó alá nézve, vagy a védőburkolat tetején látnod kéne, hogy gond van.

Igen a motorolaj szint ellenőrzése az felhasználói feladat is, ha gyanúja merül fel az alacsony szintnek azonnal ellenőrizni kell, egyébként pedig legalább 1000 kilométerenként illik. Az viszont egy átlag felhasználótól nem várható hogy alámásszon azt autónak és visszaszerelje a borítást, mert valószínűleg nincs aknája, és nem azért viszi szakszervizbe, hogy utána az autó alatt bujkáljon!

A motor hangja amennyiben amiatt lenne lenne rondább, hogy folyik az olajleeresztőnél az olaj,akkor egy fehérvári út után már beállt volna a motor.
Az viszont nem zárható ki, hogy a motorburkolat hibás rögzítés miatt nem tölti be zajszigetelő szerepét és ezért hallod hangosabbnak.

egyébként mennyi km van az autóban és mikori évjárat?

2012-es évjárat (170ezer km), családban volt céges autó, úgy vettük át (ismert előélet). Szerintem sok extrás az autó (ami nagyon jó) félek, hogy egyszer emiatt drága lesz a szerviz (pl flexride, panoráma tető, afl...)
Egyébként jó kis autó, a dízel cdti-vel (középső, 130ló) megbízható, eddig még nem volt vele baj (a motorhoz csak egy gyújtógyertya csere miatt kellett nyúlni, remélem így is marad). Kisebb dolgok voltak még (égő kiégés, rendszámtábla foglalat csere kontakt hiba miatt). Viszont meg lett húzva már mindkét oldala  :( . Főképp városban (Bp) használjuk (néha egy-egy nagyobb út), párszor sietni, kapkodni kell (innen a karcok). Kicsit olyan igásló a családban, de próbálok rá figyelni (legfőképp motorikusan).

Kisebb problémák:
-navi 900 - ha cd lejátszás közben kapcsolom ki, lehet hogy a következőnapi indulásnál befagy a fejegység (ezért célszerű áttenni kikapcsolás előtt rádióba)
-az afl (automatikus országúti világítás) kicsit későn veszi vissza a reflektort (lehet van rá frissítés)

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 280
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #232 Dátum: 2017 Október, 07, 10:31:40 am »
Sziasztok.
1.6 turbo insignia. Alapjáraton, ha kihúzom a nívópálcát, megváltozik a motor járása, olyan, mint ha nem menne az összes henger, amint visszadugom helyreáll. Ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? Köszönöm  Szerk.: Közben megfigyeltem, hogy ez csak hideg motornál van így, üzemmeleg állapotban már nem nagyon változik a motor járása, a pálca kihúzásra.

Szelepfedél csere oldja meg a problémát . Típushiba .

A szelepfedél 3 hónapja lett cserélve, vákum gondok miatt. Ami most jobban aggaszt, a minden indítás utáni alapjárat ingadozás pár másodpercig. Van értelme esetleg fojtószelepházat tisztítani?

Nem okoz gondot az a kevés ingadozás, esetleg Autochem benzinrendszer tisztítót érdemes évente vagy  fél évente beletenni, főleg, ha sokat használod városban.

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1765
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #233 Dátum: 2017 Október, 18, 21:54:13 pm »
Kis OPC kicsit beteg lett . Robert69 régi szeretett autója nagyobb javításon . Új gazdinak innen is üzenem kitartást dogozom rajta ezerrel , hogy rendben legyen.


rrcica

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #234 Dátum: 2017 Október, 19, 21:07:05 pm »
mi lelte a kis autót?Lehet róla tudni?

tubusz

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 39
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #235 Dátum: 2017 Október, 20, 00:46:31 am »
HF.

rrcica

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #236 Dátum: 2017 Október, 21, 19:10:24 pm »
Akkor Hátsó Fék?
Vagy hűtő Folyás?
Vagy valami más!

Végül is mindegy !
Érdeklődtem csak.

Köszi

BigiBoy

  • Sr. Member
  • ****
  • Hozzászólások: 516
  • 307277882
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #237 Dátum: 2017 Október, 21, 19:30:18 pm »
Hengerfejes lett

tubusz

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 39
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #238 Dátum: 2017 Október, 22, 07:49:43 am »
Akkor Hátsó Fék?
Vagy hűtő Folyás?
Vagy valami más!

Végül is mindegy !
Érdeklődtem csak.

Köszi

Igen, én is a motornál és az autó elejénél szoktam kezdeni a hátsó fékkel kapcsolatos szereléseket. Amire odaérek, van időm kifundálni, hogy hogy is csináljam. :D
A "HF" mindig Hengerfejet jelentett.
Szívesen! :)

rrcica

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Opel szervizelési képek kérdések tanácsok .
« Válasz #239 Dátum: 2017 Október, 22, 18:20:56 pm »
Mi történt veleelőtte  meghajtották hidegen,vagy rossz minőségű a tömítés,vagy csak alapvetően rossz a hengerfej anyaga,vagy meleg motorba hideg vizet öntöttek.
Csak azért kérdezem hogy én ne essek hasonló helyzetbe.
Amúgy rendszeres ennél a tipusnál?