Szerző Téma: Automata probléma  (Megtekintve 16791 alkalommal)

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #100 Dátum: 2017 Július, 06, 09:33:40 am »
Ha egy autómata váltó néha nagyobbat rant és olyan mintha néha meg is csúszna akkort ezt csinálnia kell manuális fokozatba is?

SirkPool

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Automata probléma
« Válasz #101 Dátum: 2017 Július, 09, 15:27:52 pm »
Szerintem nagy gond nincs vele, söt ezek úgy tűnik nem rendellenes dolgok, de ezt így leírás alapján nehéz megmondani. Amennyiben erösödik, gyakoribbá válik, érdemes automata váltós szakszervizt felkeresni, mert a meghibásodó szeleptömb nagyobb gondokat tud okozni.


Köszi szépen!
Közben jobban megfigyeltem, és igazából csak akkor érezhető ez a kis rántás mikor elindulok vele... amikor mondjuk piros lámpánál P-be teszem és utána vissza D-be akkor már nem érezhető szinte egyáltalán. Gondolom üzemmelegnek kell lennie a váltóolajnak!


tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #102 Dátum: 2017 Július, 18, 09:36:37 am »
248ezer km-nèl ha még soha nem volt a váltóban olaj cserélve szabad cserélni vagy már inkább ne? Több szerelőt kérdeztem, de egyik ezt a másik azt mondta. Tapasztalatok alapján érdeklődnék, hogy van arra esèly ha kicserèltetem rosszabb lesz??? Olyan mintha indulásnál néha kicsit megcsúszna, meg mintha néha néha nagyobbat rántana!!!

Insignia Mester (Ricsi)

  • Administrator
  • Insignia Mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1830
Re:Automata probléma
« Válasz #103 Dátum: 2017 Július, 25, 21:09:31 pm »
248ezer km-nèl ha még soha nem volt a váltóban olaj cserélve szabad cserélni vagy már inkább ne? Több szerelőt kérdeztem, de egyik ezt a másik azt mondta. Tapasztalatok alapján érdeklődnék, hogy van arra esèly ha kicserèltetem rosszabb lesz??? Olyan mintha indulásnál néha kicsit megcsúszna, meg mintha néha néha nagyobbat rántana!!!

Hát igen ez mindig nehéz kérdés . Pár száz insignián cseréltettem már olajat ,de tuti ilyen km-nél elég szar állapotban van már az olaj. Benzines vagy dízel ? Mert a dízeleknek jóval hamarabb adja meg magát a váltó .
info@insigniaclub.hu

Info/szerviz/egyéb Tel: 06-70-977-7121

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #104 Dátum: 2017 Július, 26, 09:04:23 am »
248ezer km-nèl ha még soha nem volt a váltóban olaj cserélve szabad cserélni vagy már inkább ne? Több szerelőt kérdeztem, de egyik ezt a másik azt mondta. Tapasztalatok alapján érdeklődnék, hogy van arra esèly ha kicserèltetem rosszabb lesz??? Olyan mintha indulásnál néha kicsit megcsúszna, meg mintha néha néha nagyobbat rántana!!!

Hát igen ez mindig nehéz kérdés . Pár száz insignián cseréltettem már olajat ,de tuti ilyen km-nél elég szar állapotban van már az olaj. Benzines vagy dízel ? Mert a dízeleknek jóval hamarabb adja meg magát a váltó .

Dizel, 118kw. Volt már amelyikbe rosszabb lett olajcsere után?

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #105 Dátum: 2017 Október, 07, 04:48:57 am »
Ha megcsúszik az autómata azon segíthet az olajcsere?

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #106 Dátum: 2017 Október, 07, 10:26:55 am »
Ha megcsúszik az autómata azon segíthet az olajcsere?

Az mit jelent, hogy megcsúszik?

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #107 Dátum: 2017 Október, 07, 16:37:34 pm »
Ha megcsúszik az autómata azon segíthet az olajcsere?

Az mit jelent, hogy megcsúszik?

Indulásnál 1esbe 2esbe érezni hogy csúszik olyan 2000ig, utána nem, nagy gáznál nem csinàlja (van nem észrevehető), meg visszaváltásnál is érezni hogy pár mp ig magas fordulaton van és csúszik, utána beáll. 253.000 km gyári olajjal!!!

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #108 Dátum: 2017 Október, 07, 17:09:49 pm »
Ha megcsúszik az autómata azon segíthet az olajcsere?

Az mit jelent, hogy megcsúszik?

Indulásnál 1esbe 2esbe érezni hogy csúszik olyan 2000ig, utána nem, nagy gáznál nem csinàlja (van nem észrevehető), meg visszaváltásnál is érezni hogy pár mp ig magas fordulaton van és csúszik, utána beáll. 253.000 km gyári olajjal!!!

Mióta használsz automata váltós autót?

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #109 Dátum: 2017 Október, 07, 17:14:46 pm »
Ha megcsúszik az autómata azon segíthet az olajcsere?

Az mit jelent, hogy megcsúszik?

Indulásnál 1esbe 2esbe érezni hogy csúszik olyan 2000ig, utána nem, nagy gáznál nem csinàlja (van nem észrevehető), meg visszaváltásnál is érezni hogy pár mp ig magas fordulaton van és csúszik, utána beáll. 253.000 km gyári olajjal!!!

Mióta használsz automata váltós autót?

Fèl éve!


Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #110 Dátum: 2017 Október, 07, 17:18:40 pm »
és vezettél már előtte automatát?

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #111 Dátum: 2017 Október, 07, 17:47:05 pm »
és vezettél már előtte automatát?

1szer.

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #112 Dátum: 2017 Október, 07, 17:48:36 pm »
és vezettél már előtte automatát?



1szer.

Arra gondolsz, hogy így kell működnie? Mert amikor megvettem ezeket nem csinálta.

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #113 Dátum: 2017 Október, 07, 17:52:42 pm »
Szerintem, amit te hibás működésnek gondolsz és csúszásnak mondasz a hidrodinamikus nyomatékváltó normális működése. Minden bolygóműves automata induláskor a motor felpörgését követően adja át a nyomatékot.
A rángatás a fokozatváltáskor nem természetes alapvetően, de ennyi km után már nem fog úgy kapcsolni, mint egy 1000 km-t futott. A szeleptömb már biztosan kopott valamennyire, ilyenkor már érdemes lehet kicserélni.

tunair

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 35
Re:Automata probléma
« Válasz #114 Dátum: 2017 Október, 07, 17:57:32 pm »
Szerintem, amit te hibás működésnek gondolsz és csúszásnak mondasz a hidrodinamikus nyomatékváltó normális működése. Minden bolygóműves automata induláskor a motor felpörgését követően adja át a nyomatékot.
A rángatás a fokozatváltáskor nem természetes alapvetően, de ennyi km után már nem fog úgy kapcsolni, mint egy 1000 km-t futott. A szeleptömb már biztosan kopott valamennyire, ilyenkor már érdemes lehet kicserélni.

Olajcsere?

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #115 Dátum: 2017 Október, 07, 18:12:25 pm »
Szerintem, amit te hibás működésnek gondolsz és csúszásnak mondasz a hidrodinamikus nyomatékváltó normális működése. Minden bolygóműves automata induláskor a motor felpörgését követően adja át a nyomatékot.
A rángatás a fokozatváltáskor nem természetes alapvetően, de ennyi km után már nem fog úgy kapcsolni, mint egy 1000 km-t futott. A szeleptömb már biztosan kopott valamennyire, ilyenkor már érdemes lehet kicserélni.

Olajcsere?

Ahogy Ricsi is írta nehéz megjósolni, de talán inkább jót tenne neki.

FodorCsaba12

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Automata probléma
« Válasz #116 Dátum: 2017 November, 18, 00:41:47 am »
Sziasztok!

Körülbelül egy éve vagyok Insignia tulaj egy 2012-es 2.0 CDTI 160le automata váltós. Az egyik nap arra lettem figyelmes hogy üzem meleg állapotban  D-be történő váltáskor ránt egyet ami ezelőtt egyáltalán nem volt. Próbáltam hidegen akkor nem csinálja. Menet közben jól működik megfelelően vált nincs csúszás. Hozzáteszem 94000 van az autóban 75 ezernél váltó olaj csere. Ha valakinek van valami ötlete vagy tud segíteni azt nagyon megköszönném!

Darusbandi

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Automata probléma
« Válasz #117 Dátum: 2018 Február, 09, 19:24:26 pm »
Hali !
2010 Insignia 2010 cdti 131le automata 6-ikban néha megcsúszik (ellenőrizem a váltó művet)kisebb sebességnél nincs probléma szépen vált !
Mi lehet a gond ?

Fedav

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Hozzászólások: 306
Re:Automata probléma
« Válasz #118 Dátum: 2018 Február, 10, 18:28:00 pm »
Hali !
2010 Insignia 2010 cdti 131le automata 6-ikban néha megcsúszik (ellenőrizem a váltó művet)kisebb sebességnél nincs probléma szépen vált !
Mi lehet a gond ?
Mennyi a km?

dmolnar87

  • újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Automata probléma
« Válasz #119 Dátum: 2018 Február, 19, 11:46:13 am »
Nekem is rendetlenkedik, de Opel szervizben nem találtak hibát. A tünetek a következők: Üzem melegen tapasztalható csak. Ekkora 2-ből 3ba váltáskor mintha kinyomott kuplunggal felpörgetnénk a motort, majd hirtelen ráengednénk a kuplungot egy kézi váltósra. Néha még mintha ki be taposná is valaki a kuplungot. Persze ilyenkor nagyot ránt. Megfigyeltem, hogy 3ból 4be váltáskor is megvan de ott alig érezhető. Visszaváltásoknál is ilyenkor olyan mintha kuplung nélkül váltana vissza valaki kézi váltós kocsit. Amikor ezt elkezdi produkálni ilyenkor D-ből R-be váltásnál is nagyon ránt. De N-ből vagy P-ből R-be váltáskor is. Ha leállítom és bemegyek egy boltba és 20 perc múlva folytatom az utam akkor ez megszűnik. Létezik ilyen? Én úgy gondolom, hogy ha meghibásodik egy alkatrész akkor annak mindig ugyanúgy rossznak kellene lennie.